Tuesday 2 September 2014

My JPJ Driving Test Experience!!





JPJ Driving Test
[[12th APRIL 2011]]
Student name: Nur Syafiqah Mohd. Aazahal
No. Giliran: 15
Sesi: 3
Masa: 2.00 p.m
Kelas: D

Masa sampai: 8.30 a.m
Mendaftar di Pejabat Akademi Memandu Nilai
Diberi name tag dan sesi:3
Sepanjang berada disana, ramai yg failed bagi sesi 1 dan 2..
Ada yg repeat balik pun failed lgi.. SEDIH seyh tgok muka diorg.. T_T
Hari itu jumpa ramai kawan2 baru.. sampai makcik pregnant pon leyh jdi kawan
Kehulu kehilir ngn makcik pregnant tu.
Masa test: 2.00 p.m
Mendaftar di pondok JPJ.
Diberi taklimat.. oleh PEGAWAI JPJ yg ske wat lawak bodoh..
Scene: Kereta disusun di permulaan iaitu BUKIT. Smpai je part sape failed bukit terus pegi pondok JPJ tok sain boring yang menandakan dah failed...
Saya orang yang ke – 15.
TEST ON CIRCUIT
Kesalahan yg bernasib baik::: Bila start kete. Pas2 pegawai jerit “no.15, JALAN”.

Saya pun jalan.. smpai kt atas bukit dh berhenti.. bila nak tarik handbreak tu en.. saya tgok handbreak 2 mmg kt ATAS dah.. bermakna time jalan tadi x turunkan handbreak.. GILA tol..
NASIB BAIK la LULUS. Hikhikhiks..
TEST ON THE ROAD
Kesalahan yg sama jugak ble nak gerak gie test on the road... ble nak reverse kete 2 en.. enjin MATI sampai 2 kali!! Saya ingat dah failed dh tdi. Sampai la pegawai sebelah saya 2 ckp “Turunkan handbreak 2 dik!! Kalo x cm ne nak jln”.. ceyh,, dah berdebar abis 2..
Ramai yg failed!! Nasib baik la ade Super Senior yg bagi semangat kt saya..
*miss u guys..[iqa]. =D 

No comments:

Post a Comment